Először a marketingesek (reklámszakemberek) figyeltek föl arra, hogy a vásárlók, fogyasztók általában mást keresnek, mint amit a boltok polcain, vagy éppen az étterem menülapján felsorolva találnak. Ezért igyekeztek a folyamatot megfordítani: piackutatásokkal, felmérésekkel, és sok más módon igyekeztek a vevők igényeit kipuhatolni, és erről (megfelelő díjazás ellenében) a fejlesztőket és a gyártókat tájékoztatni, akik a gyártandó termékeiket igyekeztek a legnagyobb mennyiségben jelentkező igényeknek megfelelőre fejleszteni.
Megszületett a
A fő jellemzői nem igazán változtak:
Jelenleg nagyon sok gazdaság (például Magyarország legtöbb kis- és közepes vállalkozása) ebben a két innovatív rendszerben igyekszik érvényesülni. Máshol felismerték azt, hogy a két módszert össze lehet, és kell is kapcsolni.
Műszaki fejlesztés, innováció, megvalósítás:
A ház körüli ötletek kivitelezése,